close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הצלחה או כישלון של טיפול זוגי

מערכת שורשכא שבט, תשפב23/01/2022

כאשר נוצרים קשיים בחיי הנישואין, בני זוג רבים שמעוניינים להציל את חיי הנישואין שלהם בוחרים ללכת אל טיפול זוגי שמתבצע על ידי אדם מיומן בתחום זה

תגיות:
טיפול זוגי
כאשר נוצרים קשיים בחיי הנישואין, בני זוג רבים שמעוניינים להציל את חיי הנישואין שלהם בוחרים ללכת אל טיפול זוגי שמתבצע על ידי אדם מיומן בתחום זה שיכול לסייע להם להגיע להבנות שיובילו לאיחוד שלהם וליצירת חיי נישואים נעימים עבור כל בני המשפחה. כאשר יש משבר, יש בני זוג שמחליטים להיפרד ולהתגרש, הבעיה היא שהם לא מיצו את כל האפשרויות ויכול מאד להיות שאפשר להגיע לשלום בית ולכן אין מה למהר ולהתגרש. הגדולה של בני זוג היא להמשיך ולחיות יחד על אף הקשיים וזאת על ידי דרכים שונות לפתרון הבעיות או המחלוקות.

אם שני בני
הזוג מבינים שכדאי להם בשלב ראשון לנסות טיפול זוגי ורק אם הוא לא יצליח להיפרד, הם מחפשים מטפל זוגי איכותי ומקצועי שיוכל להעניק להם ייעוץ והכוונה. הליווי שלו לאורך כל הדרך יהיה בצעדים מדודים, שלב אחר שלב ורק לאחר מכן אפשר יהיה לדעת אם הטיפול היה מוצלח או כישלון כי קשה לגשר בין הפערים לאור המרחקים העצומים בדפוסי החשיבה בין בני הזוג. יש מקרים שבהם כל אחד מבני הזוג שמח מהעובדה שיש מטפל שיש ביניהם כימיה ולכן יש סיכוי משמעותי להצלחתו של התהליך ובמקרים אחרים יש בני זוג שהם סקפטיים מהתחלה וחלקם לא משתפים פעולה או מפסיקים את ההגעה למפגשים כיוון שלטענתם אין בהם סיכויים להצלחה.

הרצון להצלחתו של טיפול זוגי
השלמות המשפחתית שבה בני הזוג חיים יחד עם ילדיהם בבית אחד, היא המצב האידיאלי. לכן בני זוג רבים מעוניינים לעשות כל שניתן כדי להחזיר את הגלגל אחורה ולחזור לימים שבהם הייתה בבית אווירה נעימה של יחס מעולה וכבוד הדדי. הרוגע שהיה בבית השפיעה לטובה על כל אחד מבני הזוג ועל כל אחד מהילדים ולכן יש העדפה לחזור לחיים הללו ולא ליצור פיצול שהורס את המשפחה ויש לו השלכות רבות.

הדרך להצלחה
כאשר בני הזוג נמצאים במצב של מריבה אחת גדולה, הם מתווכחים על כל נושא ויש לא אחת צעקות בבית, הטיפול בכך באמצעות טיפול זוגי חייב להתבצע מהר ככל האפשר. איש המקצוע פוגש את שני בני הזוג יחד שמוע את אשר על ליבם ולאחר מכן מקיים כמה מפגשים בנפרד עם כל אחד מהם לבד. במפגשים הללו נוצרת פתיחות ולכן המטפל מבין את עומקם של הדברים ובהתאם לכך מציע פתרונות מעשיים אשר יובילו להצלחתו של הטיפול.

הדרך לכישלון
אם אחד מבני הזוג או שניהם אינם משתפים פעולה, מפסיקים את הטיפול באמצע או אינם מאמינים בו, התוצאה היא כישלון. שני בני הזוג בינם לבין עצמם לא יגיעו להישגים שיובילו לשינוי חיובי ואם טיפול זוגי לא צלח, הסיכויים לאיחוד הם קלושים. לעיתים הדבר נובע מכך שאין כימיה בין המטפל למטופלים ובמקרה זה כדאי לתת לזוגיות הזדמנות נוספת באמצעות מטפל זוגי אחר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה